LVT (LifeTimeValue)
LifeTimeValue е стойността за целия живот на клиента. Показателят показва колко приходи клиентът е донесъл на компанията за целия период на сътрудничество. Индикаторът е важен за компании, които продават това, което потребителят е принуден да купува постоянно и систематично (доставка на вода, контактни лещи, доставки на храна за ресторанти и др.). LTV винаги се счита за приблизителен, тъй като е невъзможно да се предвиди точно колко време клиентът ще закупи от тази конкретна компания. Има няколко формули за изчисляване на LTV с различна сложност. Най-простият LTV = средна покупна цена * среден брой продажби – цена за придобиване на клиенти. Този показател има още няколко съкращения: CLV (Customer Lifetime Value) и CLTV.
Стойност за цял живот (LTV)
Доживотна стойност (LTV) или жизнена стойност на клиента (CLTV) или, наричана още жизнена стойност на клиента (LCV), е един от най-важните показатели за електронната търговия. LTV е основният показател, който допринася за нетната печалба и дългосрочните приходи на предприятията.
Стойността на клиента през целия живот може да се дефинира като парична стойност на взаимоотношенията с клиента, базирана на настоящата стойност на прогнозираните бъдещи покупки на купувача. За да опростим, LTV се отнася до размера на приходите, които бизнесът може да очаква да генерира от купувач през периода, през който бизнесът ще бъде от стойност за клиента .
Как да изчислим LTV
За да изчислите жизнената стойност на клиента (LTV) за всеки от вашите клиентски сегменти, ще трябва да проследите три ключови функции на клиентските данни в рамките на предварително дефинирания период от време:
1. Средна стойност на поръчката
2. Честота на покупките
3. Продължителност на живота на клиента
LTV = AOV x Честота на покупки x Продължителност на живота на клиента
Например, средната стойност на поръчка за бизнес с електронна търговия, ABC, е $50, а средният клиент пазарува с тях 5 пъти годишно в продължение на две години. Пожизнената стойност на този клиент се изчислява, както следва:
LTV = $50 x 5 x 2 = $500
Значението на жизнената стойност
LTV е показател от огромно значение за търговците поради следните причини:
- Стойността на клиента през целия живот помага да се оцени финансовата стойност на всеки клиент, като се прикачат стойности към тях и се определят количествено като ценни активи.
- Той също така представлява горната граница на парите, изразходвани за придобиване на нови клиенти (или парите, изразходвани, за да се избегне напускането на съществуващ клиент)
- Той насърчава предприятията да насочат фокуса си към дългосрочното здраве на отношенията си с клиентите, вместо да се фокусират само върху тримесечните печалби или приходи.