Най-добрите тенденции на 2023 г. според Trend Hunter: Бизнес и маркетинг
Конкурентоспособността и гъвкавостта са важни качества, които определят успеха на един бизнес. И за да ги намерите, трябва да сте наясно с актуалните тенденции във вашата индустрия. Тази задача се улеснява от общността Trend Hunter, която проследява тенденциите и иновациите с помощта на AI, големи данни и човешки изследователи.
Тази година общността традиционно подготви преглед на най-значимите тенденции в различни области. В тази част ще разгледаме водещите бизнес и маркетингови тенденции за 2023 г.
Докладът включва:
- тенденции (обещаващи възможности в индустрията);
- прозрения (мотивация на потребителите, техните вярвания и точки на триене зад тази възможност);
- примери;
- рейтинг (среден резултат, който отчита новостта на тенденцията, активността на потребителите, взаимодействащи с тематични статии, и популярността на тенденцията в рамките на категорията).
Маркетинг на влияние
Приложенията поддържат създатели на съдържание
Тенденция – Създаването на съдържание продължава да расте в популярност, като платформите все повече предлагат програми, които ви учат как да се рекламирате. TikTok е особено добър в това отношение.
- Маркетингови съвети. TikTok стартира втория сезон на шоуто Made for TikTok за това как да рекламирате марката си на платформата.
- Хибридни музикални платформи. TikTok представи SoundOn, нова платформа за разпространение на музиканти.
- Маркетинг на влияние. Инструментът Branded Mission на TikTok помага на марките да персонализират рекламите.
- Фокусирани върху TikTok университети. TikTok също стартира Creative Agency Partnerships University, програма за обучение за творчески агенции.
Оценка: 6,8.
Обслужване на клиенти в Metaverse
Така това изживяване става по-завладяващо
Тенденция – Компаниите преместват обслужването на клиенти в метавселената, за да им предоставят по-ценна подкрепа.
Insight – Metaverse е приложим не само в игрите, изкуството и дизайна, но и във функционални процеси, които задоволяват нуждите на бизнеса и клиентите. Това е начинът, по който компаниите създават клиентски изживявания, които предлагат по-ефективни и завладяващи взаимодействия с марките.
- Медицински центрове. TMRW стартира първия в света медицински център в метавселената.
- Обслужване на клиенти. Helpshift стартира Metashift, решение за обслужване на клиенти за виртуална реалност.
- Специализирани платформи за поддръжка. ModSquad предлага бизнес обслужване от край до край на клиентите.
Оценка: 6,5.
Летищни активации
След пандемията те се върнаха към нормалното
Тенденция – Туризмът отново става достъпен, а марките предлагат на пътниците нови изживявания, като поставят изскачащи магазини на летищата. Тези активации помагат да се използва добре времето за изчакване и дават приоритет на изживяването пред бързото пазаруване.
Прозрение – Пътуването със самолет е свързано с дълго чакане. Потребителите се стремят да се занимават, за да не скучаят, а това отваря възможности за марките.
- Продажба на алкохол в pop-up формат. Японският производител на уиски House of Suntory и Lotte Duty Free отвориха завладяващ магазин на летище Changi.
- Алкохолен AR опит. Премиум марката водка Grey Goose и креативната агенция Swipe Back представиха интерактивна AR инсталация на лондонското летище Хийтроу.
- Потапящи точки за продажба. Търговецът на полети Hudson отвори иновативно съоръжение Evolve By Hudson на летището.
- Изскачащ пакет. Chanel отвори два изскачащи магазина на летищата, за да рекламира колекцията си Factory 5.
Оценка: 8.
Маркови игри
Марките лансират геймифицирани изживявания в метавселената
Тенденция – Metaverse е идеалното място за марките да създават игрови изживявания, за да запознаят потребителите с техните продукти.
Прозрение – Метавселената, както и нейното влияние върху различни индустрии, се разширяват и потребителите все повече взаимодействат с това пространство. Подобно на социалните медии, метавселената предлага на марките възможността да взаимодействат с потребителите по нови начини.
- брандирани пространства. Nike стартира виртуалния свят Nikeland в играта Roblox.
- NFT като елемент от търсенето на съкровища. Volkswagen Южна Африка стартира рекламната кампания Game On, за да популяризира своите нови технологии за безопасност.
- Фигитален опит. Верига ресторанти Chipotle пусна конструктор за бурито в Roblox.
- Дизайнерски дрехи в игри. Модерният мъжки комплект Sims 4 включва дизайни, проектирани от базирания в Лондон дизайнер Стефан Кук.
Оценка: 8.
Активации в игрите
Компаниите създават изскачащи прозорци в популярни видеоигри
Тенденция – Маркетингът в играта става все по-популярен и марките си партнират с разработчиците, за да покажат своите продукти във виртуални светове.
Прозрение – Потребителите все повече взаимодействат с маркетингови проекти на марки – това се дължи на преобладаването на социалните мрежи. Сега е необходима много креативност, за да привлечете вниманието им. Компаниите, които правят това, са особено популярни сред по-младата аудитория.
- Виртуални дрехи. H&M пресъздаде колекцията вегански дрехи Co-Exist в Animal Crossing.
- Кампании в игрите. Gillette Venus пусна лятната линия Skinclusive в Animal Crossing, представяща различни типове кожа.
- Бижута. Pandora и Animal Crossing стартираха „изскачащ“ магазин на остров Пандора в играта.
- маркови клубове. Модният търговец на дребно American Eagle създаде виртуален клуб, наречен American Eagle Members Aways в Roblox, за да рекламира своята колекция Members Always.
Оценка: 8.
Изскачащи прозорци, вдъхновени от метавселената
Виртуалните или тематични магазини предлагат уникални форми на взаимодействие
Тенденция – Търговците на дребно създават „изскачащи“ магазини с елементи на виртуални светове както в метавселената, така и във физически точки. Той дава уникална гледна точка на популярна маркетингова техника.
Прозрения – С отслабването на пандемичните ограничения по света все повече потребители са готови да се върнат към офлайн магазините. По-специално, те ще бъдат привлечени от марки, които могат да комбинират удобството на онлайн пазаруването с потапянето в пазаруването.
- Изскачащи магазини в метавселената. Марката за обувки и аксесоари Hogan представи виртуална точка за продажба и ексклузивни NFT.
- Дигитални якета. Марката за дрехи Moose Knuckles представи NFT яке, проектирано от дигиталния художник Thiaso Marinho.
- Хибридни магазини за търговия на дребно. Metaverse, Schmetaverse беше изскачащо шоу, което включваше работата на десетки независими модни дизайнери и нишови марки.
- Арт фестивали. През 2021 г. фестивалът за изкуство и музика Wynwood Studios NFT се проведе като част от Седмицата на изкуствата в Маями.
Оценка: 8,9.
Аниме сътрудничество
Сътрудничеството позволява на марките да създават оригинално съдържание
Тенденция – японската анимация придоби популярност благодарение на стрийминг платформите, които правят това съдържание по-достъпно по целия свят. Затова компаниите си партнират с аниме марки, за да създават филми, предавания и видео игри.
Прозрения – Услугите за стрийминг улесниха достъпа до съдържание от различни страни, провокирайки потребителския интерес към него. Постоянното търсене на новости кара компаниите да преосмислят подхода към съдържанието: да го произвеждат по-бързо или да участват в нови съвместни проекти.
- Показване от автомобилни производители. Производителят на първокласни автомобили Acura пусна състезателно аниме Type S: Chiaki’s Journey.
- Аниме от смесени магазини. Японското подразделение на търговската верига 7-Eleven създаде минисериала Rainbow Finder.
- Филми, базирани на видео игри. Аниме серията Shenmue the Animation е базирана на поредицата видео игри Shenmue от Yu Suzuki.
- Комбинация от аниме и видео игри. Герои от аниме сериала Наруто се появиха във Fortnite.
Оценка: 5,7.
Потапящи ястия
Марките помагат на потребителите да разнообразят своите ястия у дома
Тенденция – Марките предлагат завладяващи вечери с креативни елементи, за да подправят домашно приготвените ястия. Те могат да варират от телевизионни екрани, които имитират вкуса на ястията, до уроци по готвене, насочени към любителите на изкуството.
Прозрение – Поради пандемичните ограничения, потребителите са били принудени да се хранят и готвят у дома по-често. В резултат на това те са по-отворени към нов опит и предложения.
- Развлекателни партньорства. Услугата за стрийминг HBO Max и производителят на спиртни напитки Moet Hennessy се обединиха, за да предложат напитките на марката, които да придружават най-новите филми и телевизионни сериали.
- Поглъщащи домашно приготвени вечери. celebrationhome е услуга с луксозни вечери у дома.
- Готварски уроци за любителите на изкуството. Като част от проекта #Uffizidamangiare (Уфици в чиния), стартиран от галерия Уфици, готвачи приготвиха ястия, вдъхновени от произведения на изкуството.
- Мултитъч телевизионни екрани. Професорът от университета Мейджи Хомеи Мияшита разработи мултитъч дисплей Taste the TV (TTTV), който имитира вкусовете на храната.
Оценка: 6,1.
Разнообразно съдържание
Компаниите насърчават творческо съдържание, създадено от потребителите
Тенденция – Компаниите все повече се фокусират върху разнообразието и популяризират изкуство, истории и видеоклипове, създадени от различни демографски групи.
Прозрения – Ако една марка дава приоритет на приобщаването и представянето, потребителите са много по-склонни да купуват от нея.
- Глобални цифрови медийни платформи. PhotoVogue приема мултимедийно съдържание от потребители от цял свят.
- Общности на писатели. Холмарк стартира писателска общност за черни жени.
- Наследствени видеоклипове. В месеца на индианското наследство потребителите на TikTok публикуваха видеоклипове по темата под хаштага #NativeFamily.
Оценка: 4,8.
Включване в спорта
Спортната индустрия избира промоции и програми, които са приобщаващи
Тенденция – Спортната индустрия се адаптира към променящите се потребителски очаквания, като създава програми и промоции, които насърчават равенството.
Прозрение – Северноамериканските потребители по-специално очакват марките да бъдат приобщаващи и да насърчават човешките права. Сега хората са по-отворени относно техните характеристики и искат марките да ги отразяват. В допълнение, съвременните потребители имат по-добро разбиране на различни социални въпроси и следователно очакват дори най-традиционните индустрии да се адаптират към техните възгледи.